Chleb niskowęglowodanowy

Chlebek wychodzi niezwykle orzechowy i wyjątkowy – u mnie szybko zniknął!

Idealnie pasuje do białkowego śniadania 🙂

przepis od paleosmak.pl

img_3044

mąka migdałowa (u mnie z orzeszków arachidowych, znaleziona w NETTO) – 2 szklanki
mąka lniana – pół szklanki
mąka ziemniaczana – pół szklanki
masło – 1/3 szklanki (lub masło klarowane/olej kokosowy)
jajka – 4 sztuki
jogurt 10%, np. grecki – pół szklanki (lub śmietana/ śmietanka z mleczka kokosowego)
siemię lniane – 1 łyżka
soda oczyszczona – 1 łyżeczka
sól (kłodawska lub himalajska) – pół łyżeczki
ocet jabłkowy – 1 łyżka

Wymieszaj razem wszystkie suche składniki.
Do pojemnika, w którym będziesz wyrabiać ciasto, wbij jajka razem z roztopionym masłem, jogurtem i octem jabłkowym.
Mikserem ubijaj mokre składniki, aż się dobrze połączą. Możesz też najpierw chwilę ubijać same jajka, a pod koniec dodać inne mokre składniki, dzięki temu uzyskasz trochę bardziej puszyste ciasto.
Dodaj suche składniki do mokrych i ręcznie dobrze wymieszaj ciasto. Nie używaj miksera i nie mieszaj zbyt długo, bo ciasto stanie się gumowe.
Foremkę (20×10 cm lub ciut większą) posmaruj tłuszczem albo wyłóż papierem do pieczenia . Po przełożeniu ciasta do foremki możesz je udekorować dodatkową łyżeczką siemienia lnianego.
Piecz w temperaturze 180/200 stopni przez około 25 minut (aż patyczek wsadzony do środka chleba wyjdzie suchy).
Po upieczeniu daj chlebowi ostygnąć, najlepiej na ruszcie, żeby mógł także oddać wilgoć od spodu.

Smacznego !!!

15060352_1257323830991243_1016839022_o

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.