Chleb śródziemnomorski

Paleo eksperyment 🙂

Ten chlebek to przykład bardziej zapiekanki jajecznej, aczkolwiek doskonale zastąpił mi zwykłe pieczywo. Pestki dyni są tu szalenie istotne!

PS. Pysznie smakuje podgrzany na oleju kokosowym (już pokrojony na kromki)

img_3184

jajka – 7 większych albo 8 średnich
starte warzywa (np. jedna cukinia i dwie marchewki) – jedna pełna szklanka
pesto z oliwek i suszonych pomidorów (przepis tutaj) – 2/3 szklanki
oliwa z oliwek – 2 łyżki
mąka kokosowa – 1/3 szklanki
mąka lniana – 1/3 szklanki
pestki z dyni – 1/4 szklanki
ocet jabłkowy – łyżka
soda oczyszczona – łyżeczka
sól (kłodawska lub himalajska) i inne przyprawy (bazylia, cebula suszona, oregano…) – opcjonalnie

Do miski wrzuć pesto, jajka, oliwę i ubij blenderem.

Następnie dodaj mąki, sodę oczyszczoną i dobrze wymieszaj. Gdy nie ma już grudek mąki, dodaj ODSĄCZONE, starte warzywa.

Na końcu dodaj ocet jabłkowy i pestki dyni. Warto też zostawić kilka suszonych pomidorów i oliwek i nie ubijać ich blenderem, tylko pokroić nożem i dodać pod sam koniec do ciasta. Ilość soli zależy od tego, jak słone jest pesto – jeśli w składzie masz słone oliwki i solone suszone pomidory, to może się okazać, że nie trzeba w ogóle chleba solić. W przeciwnym razie płaska łyżeczka powinna wystarczyć.

Piecz w 180° w foremce 10×20 cm przez 50-60 minut aż test patyczkiem wskaże, że w środku nie ma surowego ciasta.

Pycha!

img_3186

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.